Eftermarknad

Vi står även till din tjänst efter din beställning. Till exempel om enheten inte fungerar som du förväntade dig. Många problem kan lösas via vår sida för vanliga problem med enheter.

Hittade du inte lösningen på ditt problem eller har du en fråga om hur du returnerar din produkt? Här följer några vanliga frågor om garanti, reparation, byte och annullering.


Vanliga frågor

  • Jag har fått en trasig enhet. Vad behöver jag göra?

    Om du rapporterar felet till oss inom 5 arbetsdagar efter att du fått enheten kan du returnera den till oss. Rapportera problemet via business@gomibo.se för ytterligare anvisningar. I detta e-postmeddelande ska du ange ordernummer, produktens namn och en kort beskrivning av felet.

  • En enhet som jag fick via Gomibo är defekt. Vad behöver jag göra?

    Är du en slutanvändare i ett företag? Sedan kan du rapportera din enhet för reparation via business@gomibo.se. I e-postmeddelandet ska du ange ordernummer, produktens namn och en kort beskrivning av felet.
    Obs! Är du en återförsäljare? Då är du själv ansvarig för garantin.

  • En Apple iPhone som jag fick via Gomibo är defekt. Vad behöver jag göra?

    iPhones kan registreras för reparation inom ett år efter köpet via Apple. Det andra garantiåret löper via Gomibo. Rapportera enheten genom att skicka IMEI, ordernummer och en beskrivning av felet till business@gomibo.se.

  • Jag är återförsäljare och har en enhet med ett fel som det inte finns någon reparationsstation för. Vad behöver jag göra?

    Om det är en Fairphone, Google-telefon, OnePlus, Vivo eller Xiaomi kan du registrera enheten för reparation via business@gomibo.se. Ange IMEI och ordernummer i e-postmeddelandet. När du har registrerat telefonen kan du skicka den till oss.

  • Jag skickade in min enhet för reparation. Hur får jag en statusuppdatering?

    En reparation tar vanligtvis 5-10 arbetsdagar. Har du några andra frågor om statusen? Kontakta vår tekniska service via Kundtjänst. Ange även ditt ordernummer.

  • Jag skickade min enhet för reparation och nu har jag fått ett prisförslag från reparationsföretaget. Hur fungerar det?

    I prisförslaget förklaras varför garantin har avvisats. Fall-, slag- och vattenskador omfattas till exempel inte av tillverkarens garanti. Har du frågor efter att ha sett prisförslaget? Skicka din fråga till vår tekniska avdelning via kundtjänst och ange ditt ordernummer.

  • Kan jag avbeställa eller byta min produkt?

    Som företagskund är det i allmänhet inte möjligt att avbryta eller byta. Köpte du köpte telefonen för högst en vecka sedan och vill byta ut den mot en annan färg eller modell? Skicka ordernumret och orsaken till avbeställningen till business@gomibo.se. Vi kommer sedan att titta på möjligheterna.

  • Jag har fått fel produkt. Vad behöver jag göra?

    Har apparaten till exempel en annan färg än den du beställde? Registrera enheten hos oss via business@gomibo.se och ange IMEI- och ordernummer. Du kan själv beställa korrekt produkt via vår webbplats och vi kommer att kreditera den felaktigt beställda enheten.