Beställning och betalning

Du kan enkelt och snabbt göra din beställning på vår webbplats.
Har du frågor om hur du gör en beställning eller en betalning? Ta då en titt på vanliga frågor nedan.


Vanliga frågor

  • Hur beställer jag?

    Du kan enkelt göra en beställning via vår webbplats. Logga in med ditt företagskonto för att se korrekta priser och lagernivåer. I vårt jämförelseverktyg hittar du alla tillgängliga telefoner och surfplattor. Använd sökfältet i den gula rutan eller välj det varumärke i filtret som du vill se tillgängliga kvantiteter och produkter för. Lägg önskade produkter i kundvagnen och bekräfta beställningen. De uppgifter som vi känner till om dig har redan fyllts i.

  • Hur gör jag en beställning utan att betala moms?

    För att göra en beställning har du två alternativ:

    1. Momsen regleras före betalningen.
      Gör en beställning, välj betalningsmetod "Banköverföring" och skicka ordernumret till business@gomibo.se. Du får en proformafaktura utan moms inom en arbetsdag och kan sedan betala. Beställningen skickas när vi har tagit emot betalningen. Beställningen försenas därför med en dag.
    2. Momsen regleras efter betalningen.
      Du gör din beställning och betalar beloppet inklusive moms. Din beställning skickas omedelbart. Skicka ordernumret till business@gomibo.se. Momsen återbetalas till ditt konto inom 5 arbetsdagar. Du hittar fakturan utan moms på ditt konto.

  • Kan jag ändra eller avbryta min beställning före leverans?

    Detta är möjligt, skicka din begäran till business@gomibo.se. När enheterna köps speciellt på beställning kanske det inte går att ändra dem. I sådana fall kontaktar du oss via e-post.

  • Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

    Våra kunder kan alltid betala via banköverföring, Visa/Mastercard och Maestro. Det kan finnas andra alternativ för ditt land. Du hittar en översikt över alla betalningsmetoder per land här.

  • Min beställning har gjorts, men jag måste fortfarande betala. Hur gör jag detta?

    I bekräftelsemeddelandet via e-post finns en grön knapp som leder dig vidare till en betalningssida. Här kan du betala direkt och du hittar även den information du behöver för att betala med banköverföring. Du hittar denna sida via ditt konto.

  • Jag vill ha en intern referens på fakturan. Är det möjligt?

    Ja, det är möjligt att ha en egen orderreferens på fakturan och leveranskvittot. När du är inloggad med ditt företagskonto hittar du fältet för orderreferens i kundvagnen med ditt namn och din adress.

  • Hur fungerar beställning på kredit?

    Om du beställer på kredit hos oss kommer vi att frigöra din beställning samma dag, förutsatt att den inte överskrider kreditgränsen och att det inte finns några förfallna fakturor. Du behöver inte göra något själv. Om kreditgränsen har uppnåtts eller om en betalningsperiod har löpt ut informerar vi dig omedelbart om detta via e-post.

  • Är jag berättigad till att beställa på kredit?

    Möjligheten att beställa på kredit/konto kommer att undersökas vid ett förväntat inköp av mer än femtio enheter per år. Vill du kvalificeras till att få kredit? Skicka din begäran via e-post till business@gomibo.se. För att kunna göra en beställning på kredit ber vi dig alltid att skicka några dokument till oss och att du har betalat minst en beställning i förskott under de senaste två månaderna. Vi erbjuder möjligheten att beställa på kredit i samarbete med ett kreditförsäkringsbolag som gör en bedömning av ansökan. Behandlingstiden för en kreditansökan är vanligtvis 1-2 veckor.

  • Den moms som anges på fakturan ska återföras. Hur ordnar jag detta?

    Har du redan betalat beställningen inklusive moms? Då återbetalas momsen till ditt konto inom 5 arbetsdagar och du hittar fakturan utan moms på ditt konto. Vill du betala utan moms? Gör en beställning, välj betalningsmetod "Banköverföring" och skicka ordernumret till business@gomibo.se. Du får en proformafaktura utan moms inom en arbetsdag och kan sedan betala.
    Obs! I många fall överförs momsen automatiskt efter den första beställningen. Du behöver då inte längre kontakta business@gomibo.se och korrekt faktura visas direkt på ditt konto.

  • När får jag en faktura med återförd moms?

    Vår ekonomiavdelning förbereder dessa fakturor manuellt så snart som din beställning har skickats eller om du har begärt dem via e-post. Har du fortfarande inte fått din faktura en dag efter att du fick din beställning? Skicka då ett e-postmeddelande till business@gomibo.se.