Leverans

På denna sida finns allt du behöver veta om frakt och leverans av ditt paket. Om du har gjort en beställning håller vi dig alltid informerad om paketets leveransstatus via e-post. Du kan också se detta på sidan för ditt personliga konto.



Leverans av din beställning

När du slutför din beställning kan du se tillgängliga fraktmetoder i kundvagnen. Dessa ändras när du väljer ett annat land. Du kan ofta välja att få din beställning levererad till ditt hem eller att hämta den på en upphämtningsplats. Du kan ange en annan leveransadress i kundvagnen om du till exempel vill att beställningen ska levereras till din arbetsplats. Om din beställning inte får plats i brevlådan måste du vara hemma för att ta emot paketet.

Spåra ditt paket
När vi skickar din beställning skickar vi dig ett e-postmeddelande med en spårningskod. Med denna kan du själv spåra ditt paket. Du hittar även din spårningskod på sidan Orderstatus.


Fraktkostnader

Vi skickar beställningar gratis till länder inom EU. Tabellen nedan visar fraktkostnaderna för din beställning till länder utanför EU.


Fraktkostnader Med brevpost Med paketpost
EU-länder Gratis Gratis
Norge Gratis €9.95
Storbritannien Gratis €4.95
Schweiz Gratis €9.95

Vanliga frågor

Har du fortfarande några frågor om leveransen av din beställning? Nedan anger vi vanliga frågor.

  • Vilka länder skickar Gomibo till?

    Vi skickar till flera länder inom Europa. Om du bor i något av följande länder/områden kan vi skicka din beställning till dig:

    • Belgien
    • Cypern
    • Danmark*
    • Tyskland
    • Finland*
    • Frankrike*
    • Irland
    • Italien
    • Malta
    • Nederländerna
    • Norge
    • Österrike*
    • Polen
    • Portugal*
    • Schweiz
    • Slovakien
    • Spanien*
    • Storbritannien (England, Skottland, Wales och Nordirland)*
    • Sverige
    • Tjeckien
    • *Utantag

      Vi kan inte skicka paket till vissa regioner. Dessa är:

      • Danmark:
        • Grönland
        • Färöarna
      • Finland: Ålandsöarna
      • Portugal: Madeira
      • Spanien
        • Kanarieöarna
        • Melilla
        • Ceuta
      • Österrike: Kleinwalsertal
      • Frankrike
        • Saint Martin
        • Saint Barthélemy
        • Guadeloupe
        • Martinique
        • Franska Guyana
        • Réunion
        • Saint-Pierre en Miquelon
        • Mayotte
        • Mayotte Cédex
        • Wallis- och Futunaöarna
        • Franska Polynesien
        • Nya Kaledonien
      • Storbritannien
        • Guernsey
        • Jersey
        • Isle of Man
        • Gibraltar
  • När levereras min beställning?

    Vi håller dig alltid informerad om status för din beställning via e-post. Du får en spårningskod så snart vi skickar den. Du kan kontrollera när paketet kommer att levereras på pakettjänstens webbplats. Detta gäller både för hemleverans och för hämtning på en upphämtningsplats. För mer information, se vår sida om leveranstider.

  • Vilken leveransservice levererar min beställning?

    Vi har ett nära samarbete med UPS för att leverera din beställning till dig så snabbt som möjligt och med bästa möjliga prestanda. Se vår sida om partnere för mer information.

  • Vad händer om jag inte är hemma när min beställning levereras?

    Om du inte är hemma vid leveranstillfället lämnar transportören ett meddelande. Meddelandet talar om för dig vad du kan göra nu, var du kan hämta ditt paket eller när det kommer att erbjudas igen. Denna information finns även i din spårningskod.

  • Hur kan jag ändra leveransadressen för min beställning?

    Har du gjort en beställning men av misstag fyllt i fel adress? Eller vill du att beställningen ska levereras någon annanstans? Oroa dig inte, du kan ändra adressen. Kontrollera först sidan Orderstatus för att se om beställningen redan har skickats av oss.

    Har din beställning inte skickats än?
    Kontakta vår kundtjänst. Vi kan ändra adressen i vårt system så att paketet skickas till rätt adress.

    Har din beställning redan skickats?
    Då har vi inte längre möjligt att ändra leveransadressen. När vi skickar din beställning får du ett e-postmeddelande från oss med spårningskoden. Använd den här koden för att se om du kan ändra adressen hos pakettjänsten, eventuellt efter det första leveransförsöket.

  • Jag beställer från utlandet. Återbetalar ni importtullar och moms?

    Ja, vi återbetalar importtullar och moms för privata kunder. Detta ingår i priset du ser på webbplatsen när du väljer avsändningsland. Detta gäller även kunder som beställer från länder utanför EU. Du behöver alltså inte betala dessa avgifter vid leverans till den som levererar ditt paket.

    Gomibo kommer att ersätta dessa kostnader för alla länder från listan ovan under frågan "Vilka länder skickar Gomibo till?"