Garanti och reparationer

Är det något problem med din produkt? Oroa dig inte, vi hjälper dig. Registrera omedelbart din produkt för reparation med den gröna knappen eller läs den här sidan för mer information.

Registrera produkten för reparationer >


Alla produkter som du kan köpa hos oss omfattas av en lagstadgad garanti och en tillverkargaranti. Detta innebär att produkten bör göra det som rimligen förväntas sig av den.


Regler för garantin

För oss är det viktigt att din produkt repareras korrekt och snabbt. Därför utkontrakterar vi detta till de bästa verkstäderna, som är certifierade av produktens varumärke. På så sätt garanterar vi en reparation som uppfyller tillverkarens standarder. Detta innebär att tillverkargarantin för din telefon eller surfplatta gäller i två år från inköpsdatumet efter att telefonen eller surfplattan har reparerats.

Reparationsföretaget kommer att avgöra om felet omfattas av garantin eller inte. För att göra detta tar de reda på orsaken till felet.

  • Din produkt har problem med programvaran eller andra fel som inte beror på dig
    Om din produkt slutar fungera korrekt på grund av ett tillverkningsfel omfattas reparationen av garantin och är utan kostnad. Din produkt levereras tillbaka till dig utan kostnad efter reparationen. Helst vill du förstås undvika att din produkt måste repareras. Som tur är kan du lösa många programvaruproblem själv. Därför bör du alltid läsa vår sida med vanliga problem och lösningar innan du skickar din produkt till reparation.

    Obs! Har din produkt också användarskador? Reparationsföretaget åtgärdar alltid alla fel för att garantera produktens kvalitet. Det går inte att göra en delvis reparation. Det är därför möjligt att du får en offert för detta.

  • Din produkt har användarskador
    Garantin omfattar aldrig fall-, slag-, vatten- och tryckskador. Garantin upphör också att gälla vid skador som orsakas av smuts som påverkar produktens funktion eller av felaktig rengöring av produkten. Slutligen upphör garantin även att gälla om enheten öppnas av en tredje part, det vill säga någon som inte har tillstånd från tillverkaren. I dessa fall får du alltid en offert. Du kan sedan själv bestämma om du vill att din produkt ska repareras för det priset.

Reparationer som inte omfattas av garantin

Varumärket för din produkt väljer ut de verkstäder som får utföra garantireparationerna. Efter att en del ar som är certifierad av varumärket har reparerats börjar den ursprungliga garantiperioden för din produkt om. Dessa verkstäder använder alltid originaldelar och kontrollerar din produkt ordentligt så att allt fungerar som det ska och att din produkt uppfyller varumärkets standarder. Därför kan priset för en reparation som inte omfattas av garantin ibland vara högre än vad du kanske förväntade dig.

Har din telefon användarskador och omfattas den därför inte av garantin? Du kan också välja att reparera telefonen hos ett icke-certifierat reparationsföretag där du bor. Dessa parter är ofta billigare och snabbare och erbjuder ibland även möjligheten att använda originaldelar. Tänk på att du efter reparationen inte längre har rätt till tillverkargarantin.

Obs! Om du låter en icke-certifierad part reparera din enhet förlorar du enhetens garanti. Vi rekommenderar därför endast detta om felet inte omfattas av garantin och om garantiperioden för din produkt löper ut inom några månader.


Registrera din enhet för reparationer

Vi beklagar att du har problem med din telefon eller surfplatta! Som tur är kan vi lösa detta åt dig. Vi ger alltid 2 års garanti på alla våra enheter. Reparationer tar vanligtvis mellan 5 och 10 arbetsdagar. Det kan ta något längre tid om reparationsföretaget måste beställa delar.

Innan du skickar enheten för reparation måste du alltid återställa den till fabriksinställningar. Har du en Apple iPhone? Kontrollera sedan att funktionen Hitta min iPhone är inaktiverad. Annars kan enheten inte repareras.


Registrera produkten för reparationer >


Registrera ditt tillbehör för reparationer

Ett felaktigt tillbehör är mycket irriterande, men vi hjälper dig att åtgärda det. Vi ger alltid minst 6 månaders garanti på alla tillbehör.

Tips! Kostade ditt tillbehör mindre än 30 euro? Skicka i så fall en bild på den trasiga produkten via kontaktformuläret längst ner på vår sida för Kundtjänst. Då kan vi hjälpa dig ännu snabbare.


Registrera produkten för reparationer >


Återställ enheten till fabriksinställningar

Innan du skickar enheten för reparation måste du återställa den till fabriksinställningar. Detta tar bort alla inställningar, appar och bilder från enheten. Du kan skapa en säkerhetskopia för att återställa dessa filer och inställningar. I vår enhetssupport förklarar vi hur du säkerhetskopierar och återställer din enhet.