Förpackningsråd

Följ stegen nedan om du vill returnera ditt paket. Här förklarar vi hur du säkert skickar ditt paket. Du har ansvaret för vilket skick som Gomibo eller verkstaden tar emot din produkt. Du får ett e-postmeddelande från oss när vi har tagit emot ditt paket.

Steg 1: Förpackning av din produkt

  1. Återställ enheten och radera alla konton (t.ex. Google, Hitta min iPhone). Detta krävs för att din enhet ska kunna behandlas.
  2. Ta ut SIM-kortet och eventuella minneskort från enheten. Du kan behålla dem och du behöver inte skicka dem till oss.
  3. Du kan även ta bort fodralet och andra tillbehör från enheten. Du kan behålla dessa. Om du väljer att skicka dina tillbehör sker detta på egen risk.
  4. Lägg enheten i en liten låda:
    1. När du byter eller annullerar en enhet skickar du den i originalförpackningen.
    2. När du skickar den för reparation använder du en annan förpackning. Du kan återanvända en förpackning. Vid reparationer skickas originalförpackningen på egen risk.
    3. Skickar du ett tillbehör? Skicka alltid med originalförpackningen om du fortfarande har den kvar. Även om du skickar produkten för reparation.
  5. Fyll tomma utrymmen i förpackningen med t.ex. bubbelplast.
  6. Använd ett gummiband för att stänga förpackningen. Klistra aldrig något på enhetens originalförpackning! Detta för att hålla förpackningen prydlig.

Steg 2: Förpackning av paketet

  1. Lägg den mindre förpackningen i en stabil transportlåda. Du kan återanvända en förpackning, men kontrollera att det inte finns några andra etiketter eller klistermärken på den.
  2. Bifoga ett brev med följande text:
    1. Vad du vill att vi ska göra med din produkt (byta, annullera eller reparera);
    2. Vid annullering: ditt bankkontonummer;
    3. Om det föreligger fel: en beskrivning av problemet;
    4. Om det föreligger fel: din följesedel/faktura, detta är ditt garantibevis. Ladda ned dessa via ditt konto. Utan detta bevis kan det hända att din produkt inte kan repareras.
  3. Fyll tomma utrymmen med skyddande material, t.ex. bubbelplast eller tidningar.

Steg 3: Skriv ut och klistra fast fraktetiketten

  1. Skriv ut fraktetiketten med leveransadress och returadress.
  2. Kontrollera att din returadress på fraktetiketten är korrekt. Om adressen är felaktig kan du ändra den (stryk över och skriv bredvid).
  3. Klistra fast etiketten på förpackingen så att det inte finns några lösa hörn eller kanter. Etiketten sitter då på plats.

Tips! Har du ingen skrivare? Ladda ned etiketten på din telefon och skanna den hos UPS-ombudet.

Steg 4: Skicka och du är klar!

  1. Lämna paketet till ett UPS-ombud i närheten.
  2. Vi skickar ett e-postmeddelande till dig så snart vi har tagit emot ditt paket.